söndag, juli 26, 2009

tårtor till min ära

Jag skickade just ett sms till min gamla rektor Svante: "Tack för det stora grattis jag har fått av dig idag. Det är faktiskt min födelsedag. Backstabber!"

Men har inte fått nåt svar än.

--

Och idag hade jag besök av mamma och två lillesystrar, och några till. Men de tre första jag sa hade gjort en varsin tårta till mig:


erikas^^^^^^^ sandras^^^^^ mammas^^^^^^^^

Ser ni det där? GANSKA BRA FÖDELSEDAG... Fast nu väntar de sig förstås att jag ska utse en vinnare under dagen. Det har varit mycket rävspel och backstabbing going on idag. Råttor i natten som viskar kritik om varandras tårtor och sen ler vänligt när den andra kommer in i rummet och ger falskt beröm. "Din var faktiskt jättegod, jag kanske tar en bit till, hehehe" och så ler de igen och går. Förutom mamma som spelar oberörd, som bara hade gjort "en tårta och inget mer med det, nån tävling vet jag ingenting om". Vi får väl se.

Uppdatering: Det blev delad förstaplats mellan lillesystrarna!!! Mammas var också bra egentligen, men jag gjorde ett exempel av henne för att hon inte respekterade mitt storhetsvansinne. Jag kallade hennes tårta regelvidrig och patetisk och sa att den knappt ens var god. På så sätt verkade det inte så diplomatiskt med den delade förstaplatsen. Fast när jag tänker tillbaks på tårtorna så var kanske mammans egentligen bäst ändå trots allt. Hm.

1 kommentar:

Pät sa...

Bamsekram med ett grattis från Patti.