söndag, december 21, 2014

Mindre och mindre Malmskillnadsgatan

Jag har kommit på ett sätt att sluta säga "Malmskillnadsgatan" hela tiden. Förut smög sig ordet in i var och varannan mening som en fix idé, det var roligt. I varje sammanhang fanns det en ny koppling att lyckas få in det i och det fick mig att låta som en sån spännande och intressant person. Men allt har sin tid, ordet är inte lika chockerande eller nytt längre. På senare tid har det knappt blivit en gång per dag, jag kan bättre än så. Nu har jag börjat säga "skrubben" istället. Om nån kommer gående kan jag stoppa dem och luta mig fram, säga att det var ett tag sen vi sågs eftersom jag mest har hängt i "skrubben" med en ryckig tumme bakåt åt nåt håll. Eller om jag ska lämna ett sällskap så säger jag bara att äh, jag sticker till skrubben istället. Man kan säga att det är omväxling som en form av avvänjning.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi du är underbar :-)

Christoffer sa...

Din blogg är en litterär skattkista och det här inlägget är guldkronan som alltid ligger ovanpå alla guldmynt.

VAOOK sa...

Nu brinner det i knutarna! Du har ju SVINMYCKET att berätta, what's the problem?

stefanmedo sa...

"Anonym", du med btw <3

Christoffer, det var värmande ord här ute på m-, i skrubben ;p

Anna, jag hade tänkt komplettera några gamla utkast för att det skulle bli 50, men nej, bättre att börja om utmaningen i 2015 istället. Men som svar på vad som hände? PS4 ;D