torsdag, mars 06, 2008

standardrepliker i kassan

Samma födelsedag som min lillesyster” när jag ser på någons legitimation.

Två fel till så måste jag klippa kortet” om någon knappar in fel kod.

Å nej! Häftklamrarna är slut” om häftklamrarna är slut.

Kom tillbaks och var lite arg bara” vid krångliga frågor om bytesrätten, och ”Hälsa från Stefan så ordnar det sig” om kunden ändå fortsätter att fråga.

NICHT!!” med vrede om någon frågar om jag talar tyska.

Du ska väl inte använda den som vapen?” om huggmejslar, ispickar och liknande.

You’re cutting in the line, yo” när en engelsktalande tränger sig i kön.

Det blir tjugo krigare” istället för tjugo kronor.

Så du ska hem och förlänga avgas du...” när någon köper en avgasförlängare.

Behåll kvittot! Det är en värdehandling” med vänlig informativ röst.

Varsågod! Din personliga kopia” med samma skenheliga röst när jag räcker fram kvittot.

Hoppas att de tar dig i dörren” i smyg för mig själv om de inte vill ha kvittot, alternativt ”Fuck outta here” när de har hunnit gå en bit.

Inga kommentarer: