torsdag, januari 17, 2008

morgonrock hela dagen

Idag fick jag göra straffet efter monopolförlusten, att behöva ha en morgonrock på mig hela dagen. Det kändes ovanligt och var lite kallt utomhus men det var okej. Förutom när jag skulle till affären och gick förbi en barnfamilj och vinden tog tag i rocken nere vid benen och den flög upp, och de började skrika och jag försökte springa när någon ilsken jävel jagade ifatt och brottade ned mig. Då ropade jag att han för i helvete skulle vara försiktig med min nya morgonrock som jag älskar. En pöbel samlades kring mig, jag låg och stödde mig på armarna som en sjöjungfru och undrade vildsint va fan som skulle hända nu. Och innan nån hann reagea så kravlade jag mig bara snabbt in i affären och ropade "FRRRRRIIIIIISTAAAAAAAAAAAAD" som Quasimodo. Och då fanns det inget mer de kunde göra.

Hrmrhm. Och nu är dagen över i alla fall.