onsdag, november 29, 2006

brevet är skickat

Jag vet inte hur många förvandlingar den har gått igenom, hur många omskrivningar jag har gjort i jakten på den eller hur många timmar eller rent av dygn jag har lagt på att försöka fånga den. Allt med de senaste dagarnas formulerande har varit en upplevelse och jag undrar vad det var som drev mig till att jaga den så ihärdigt, det var ju ändå redan över, men nu blev det äntligen skrivet exakt som det behövde bli sagt, i sin renaste form, och jag skickade henne just sanningen som ett brev på posten. Sen sjönk jag utmattat bak i fåtöljen med blicken upp i taket, och overkliga rysningar och darrningar tog över hela mig som om ett gift just gick ut ur kroppen. Detta hände faktiskt just, för tio minuter sen.

"And it's the realest thing I've experienced."

2 kommentarer:

Wayne sa...

lever du gosse?

stefanmedo sa...

Ja, du gamle man. Men det är knappt.


Eller jo. det är ok. Dags att komma igång igen.