tisdag, november 21, 2006

flashback: "MAAAMMMMAAAAA!!"

Jag var 9 och min lillesyster Sandra var 7. Mamma åkte iväg och handlade och vi var ensamma hemma, och det här är så sjukt men av någon anledning fick vi för oss att börja gråta och skrika hysteriskt i hallen. Jag vet verkligen inte var det kom ifrån, först hade nån av oss börjat med ett skämtsamt "Mamma?" när hon hade sagt att hon snart skulle komma tillbaka och stängt dörren efter sig. Sen sa den andra av oss "... Mamma?!..." och vi skrattade till varann. Sen var det plötsligt igång, vi bara stod och skrek och skrattade, "MAAAAAMMMMMAAAAAAAA!!" och det var så intensivt, vi blev säkert röda i ansiktet och torra i halsen, började hosta och få ont i huvudet så mycket som vi tog i, vi försökte båda överrösta varandra. Jag har bara svaga minnesbilder av händelsen och vet inte hur länge det pågick, men jag minns i alla fall att det tvärt slutade med en grannes förskräckta knackningar på dörren. Vi blev tysta och tittade på varann, gick försiktigt och öppnade. Hon frågade hur det var fatt och vi förklarade chockat och oskyldigt. När hon hade gått började vi skratta i hallen, minst lika hejdlöst som vi just hade stått och gråtit och skrikit. Sen kom mamma hem och blev arg såklart när grannen hade berättat.

Inga kommentarer: