tisdag, februari 20, 2007

hjälpte gärna till

Idag var jag betrodd att röra mig ute på butiksgolvet för ovanlighetens skull! Då kom en snygg mamma med sitt barn och ville köpa en sparkcykel. Hon talade i telefon så jag pekade dem bara i rätt riktning, men när de gick alldeles för långt och förbi jagade jag ifatt och visade dem personligen till sparkcyklarna. Barnet sken upp, och mamman tackade så mycket, det kändes bra. Jag vände mig om och började gå mot lagret, men så hörde jag även ett "puss och kram!" från mamman bakom mig. Mm? Jag vände mig generat om för att besvara tillropet, men så visade det sig såklart att hon bara hade sagt det till telefonen. Hon såg att jag vände mig om och skrattade hjärtligt åt missförståndet. haha. Jag skrattade också lite. Men när hon hade gått började jag gråta.

Inga kommentarer: