måndag, juni 30, 2008

roligt i kassan

Det har inte blivit så många inhopp i kassan för mig, bara ett fåtal de senaste veckorna. Märkligt. Men ännu märkligare är att jag faktiskt har varit glad i kassan. Trevlig! Tillmötesgående! Kommit överrens med människorna! Förutom när någon till exempel inte säger hej tillbaks, då kommer den arga Stefan tillbaks och vägrar stämpla ihop kvitton och så. Och så håller det i sig några kunder i ledet, tills jag återhämtar mig. Det är okej.

Jag har även börjat jonglera med mynten innan jag ger dem, det är roligt. Kunderna väntar oftast tålmodigt och klagar knappt. Så avslutar jag med att slänga upp mynten i luften och fånga dem med tröjan, och rycka till i den så att mynten flyger fram mot kunden vars armar flyger upp i fäktande förvirring.


Det enda tråkiga är att en sommarjobbande tönt har snott min frisyr. Det ser inte klokt ut. Tvärtom, störtlöjligt, och mycket irriterande. Jag brukade ju också ha en sån där tilltufsning högst upp, men nu är det förstört, så jag har fått komma på en ny. Och jag har inte kommit på någon bra än så det har bara fått vara platt på huvudet.

7 kommentarer:

Wayne sa...

Jag har precis läst ut Expedition L av Erlend Loe och jag gillade den starkt. Har för mig att du rekommenderade honom, och om du gjorde det, vad ska jag läsa härnäst?

stefanmedo sa...

Coolt! Har inte läst den än själv men nu blev jag inspirerad.

Doppler är guld, och sen är uppföljaren Volvo Lastvagnar kanske till och med ännu bättre. Båda är mycket underhållande, du lär känna dig ganska hemma i hans grejer, och inte bara för att Volvo Lastvagnar för övrigt utspelar sig i Värmland! Haha. Han är skruvad och mycket skärpt, den där Loe.

Det finns mer, som Naiv.Super till exempel, och senaste Gör Vad Du Vill, men Doppler och Volvo Lastvagnar är the ones.

Wayne sa...

tack, ska inhandlas när nästa löning kommer.

Manx sa...

Hej Stefan. Nu har du fått en plats i min bloggroll. Bra va?

Är lite besviken på Loes Gör Vad Du Vill. Hade nog för stora förväntningar...

stefanmedo sa...

Manx! Mycket bra, tänkte fixa en till dig med.

Jag gillade Gör Vad Du Vill, mycket för att jag läste den som en vuxnare version av Naiv.Super. Som om de hör ihop på nåt sätt. Och den hade ju sina höjdpunkter. Men ja, han har hög standard, det vet ju du om någon.

Wayne sa...

4 Loe-böcker beställda. Ska bara reda ut Centraleuropas historia först. Peace out bro!

stefanmedo sa...

Nice! Det glädjer mig, uppdatera gärna sen. Peace tha fuck out my man.