onsdag, september 20, 2006

brevet till henne

ninjor på taket, monster under sängen.
upp-och-nedvända spöken uppe på vinden.
konstiga ljud från kylskåpet.
telefonen är säkerligen avlyssnad, internet övervakat,
och ibland känns det som att TVn stirrar tillbaks på mig.
jag är inte så ensam som jag tror.

hittade ett långt hårstrå i sängen imorse.
så jag drömde det inte?

verkligheten stämmer inte riktigt överrens med sig själv längre.
inte sen hon försvann.

nu sitter jag vid datorn. det är midnatt.
borde sova, men jag skriver. för att kunna sova sen.
ser mig omkring, finner det meningslöst.
jag tycker mig fortfarande se henne i soffan ibland.
men det var då.

samma gamla brev, som alltid till henne.
försöker hitta ett avslut.
allting förändras, de gamla meningarna tappar relevans,
och så börjar jag om. måste hitta nya.
men egentligen finns det bara en enda sak jag vill säga.

äh, det kommer när det kommer.

Inga kommentarer: