tisdag, januari 02, 2007

2007 måste bli bra

Jag var uppjagad redan när jag vaknade. Sparkade av mig täcket och rusade upp för att göra mig i ordning, men så snubblade jag över katten och kraschlandade i hallen utanför sovrummet. Katten väste och försvann in under sängen medans jag rumlade omkring bland skorna och jämrade mig ett tag, förtvivlad, funderade på att ge upp. Men jag insåg snart att det inte fanns tid för sånt så jag sprang istället upp och fortsatte vansinnesfärden runt i lägenheten, fick på mig alla käder och attiraljer, stoppade ned allt som behövdes i den tuffa ungdomliga midjeväskan jag köpte till mig själv i julklapp, spände på mig den, och sen var jag iväg.

2005 var bäst, 2006 red på vågen. Nu har jag tänkt göra 2007 lika bra som de två senaste åren tillsammans, och då får man jobba lite.

En ung grannkvinna stod ute på tomten med sin hund. Jag ropade "hej då och gott nytt år" när jag sprang förbi, och tyvärr fortsatte jag springa så jag vet inte om hon svarade någonting. Kanske ville hon ha mig? Jag fortsatte i alla fall ut på gatan för att stoppa en taxi. Den tvärstannade framför mig, och chauffören såg förbannad ut men det kunde inte hjälpas. Jag skyndade runt och hoppade in i baksätet bakom honom, sen befallde jag i nacken på honom att köra mig till närmaste storstad, men han vägrade. "Kör bara, köööör, det är bråttom, KÖÖÖÖÖÖRRRRRR!!!!" fortsatte jag, men han ville bara inte. Han verkade väldigt töntig, och

--

(neeeeeeeeej... skrev detta på en annan sida, och något hände så att resten gick förlorat. får skriva om det senare, nu vill jag bara sova. ÅTERKOM!!)

1 kommentar:

Wayne sa...

tack "pisspysslingen"(kanske det obehagligaste ord jag hört på länge)