tisdag, april 10, 2007

min personliga kopp

Idag hittade jag min personliga kopp i diskhon på jobbet. Jag såg det som en krigsförklaring. Den ska ALLTID stå på min inrutade plats i skafferiet, jag har ett system efter vilket jag ställer koppen där så fort jag har druckit ur den. Nu hade någon tagit den ur skåpet och lagt den i diskhon bara för att tråkas, det hade lika väl kunnat handla om ett häftstift på min stol. Det var väldigt symboliskt och jag förstod genast vad det betydde. Startade en utredning i smyg.

1 kommentar:

meercat sa...

det är ett helvete med jobb. på mitt jobb är det mitt jobb att hålla efter muggarna och plocka dem in och ut ur diskmaskinen. ibland får jag dra ur snoriga servetter som folk har mulat in. ibland ställer de in muggen med servetten nermulad så att det blir stopp i diskmaskinen. det absolut värsta är att det STJÄLS muggar. förrådet av de stora fina muggarna minskar stadigt.
det är så att man kan gråta av ilska.