onsdag, augusti 29, 2007

mjölk är till för alla

Jag var i affären och skulle köpa mjölk, och så blev jag bara så förbannad. Jag tänkte på hur dumt det skulle vara om någon slängde ur sig att mjölk inte är för tjejer. Att mjölk kommer från tutten på en ko, och att det skulle bli konstigt på något sätt bara för att kvinnor också har såna. Men VA FAN, varför sexualisera hela grejen från första början? Är det då inte lika sjukt och tvistat att en vuxen karl, alltså en människa överhuvudtaget, skulle få för sig att dricka något som kommer ur en ko? Jovisst, så redan där är det i så fall fel. Och ska man sen rationalisera fram en ensamrätt på det också har det gått åt helvete för långt! Nu var det ingen i affären som gjorde det, så jag ryckte bara på axlarna och gick vidare. Men hade det hänt hade jag varit där direkt och sagt att de borde dricka mjölken och uppskatta den för vad den är istället, en god dryck, och bekymra sig om andra saker. Det är även värt att nämna att jag har aldrig brutit ett endaste ben eller haft hål i tänderna i hela mitt liv, och att jag tackar mjölken för det. Så jag vet var JAG står i frågan.

Inga kommentarer: