söndag, maj 11, 2008

rockymästare

Jag var förresten obesegrad flera veckor i rad på Rockyspelet tills en kväll nyligen när någon utifrån kom och tog ned mig från tronen. Det skärrade mig mer än väntat, och mitt i förvirringen kom till och med Gabriel och fick ned mig en match, och efter det var jag officiellt mänsklig. Myten var bruten. Och det är lite löjligt att gå ned sig för ett tv-spel kanske, men det kändes tungt. Det gick ett par veckor, sen bestämde vi för några dagar sen att det skulle avgöras en gång för alla i en ny stor titelmatch oss emellan. YES. Förväntningarna byggdes upp, jag jobbade upp mig med training mode och knockade datastyrda spelare en efter en, och Gabriel likaså när jag var borta. Så var det äntligen dags ikväll 23:00 för det stora mötet. Och hur tror ni det gick? Jo, som jag skulle ha gjort för länge sen. "Uppercuts to the body! THE BODY!" Och stackars Gabriel hade inte en chans, ett par minuter in och så var ordningen återställd igen, och likaså min bortvillade lycka.

Men det Gabriel inte visste var att den lilla katten Tyoutin hade gått fram till mig och mjauat "Win", det var därför jag inte kunde förlora.

Inga kommentarer: