lördag, maj 03, 2008

spider rico is back

Förresten är spindeln tydligen inte alls död. Survivor Rico! För några dagar sen kröp han omkring i badrummet igen som ingenting och inspekterade smuts på väggarna. Coolt! Han var snabbare och större och inte alls lika blyg längre, jag blev mycket stolt. Jag välkomnade honom lyckligt som en siciliansk gammal farfar, log varmt och fridfullt med händerna framför mig, fick äntligen utbrista "my boy! you came back..." med svag åldrig röst. Det kändes bra. Sen försvann han igen på kvällen, in i något gömställe i ventilationen antar jag, men nu vet jag i alla fall att det älskvärda lilla krypet fortfarande lever.

2 kommentarer:

Wayne sa...

spindlar är lucifers arvingar.

angående det där med bildrutor och pratbubblor så tänker jag likadant varje gång nu. mycket trivsamt. tack.

stefanmedo sa...

haha, grymt. det är fint med ett par drägliga sekunder då och då i vardagen.