lördag, januari 24, 2015

Juckarn

Det händer om dagarna att nån kommer fram och ska presentera sig, t.ex någon nyanställd på jobbet, och jag gillar att skapa en myt om mig själv så jag brukar bara dra dem i handen och svara "FOLK KALLAR MIG FÖR JUCK-STEFAN eller BORG-NYPET!!" med ett motbjudande hetsigt garv, för att få de omkring att kanske börja skratta och säga "oh, you old dog!!" med belönande high fives. Men på min arbetsplats är det knappt några som gör det och de flesta har slutat hälsa på mig. Vad fan. Så det framstår som att jag är galen. Och det verkar som att alla är femnister eller vad det var de sa.
I alla fall, "jucka" är ett roligt ord. En romantisk tanke jag har fått är att jag ska börja bli känd som "Juckarn" på min arbetsplats, och t.ex att en dialog i fikarummet när jag inte är där i framtiden ska kunna låta så här:
- Var fan har vi Stefan då?
- Ingen aning, han står väl och juckar mot nån jävla vägg nånstans...


*ekande obehagligt hetsigt garv genom korridorerna*

Inga kommentarer: