måndag, januari 26, 2015

Sopsäck full av skräckspel

Tack vare en soprumsfynds-älskande pappa har jag kommit över en sopsäck full med dataspel, vilket först lät ganska coolt och sen mest blev obehagligt. Det fanns några kvalitetsspel och WoW-fuskböcker, men det mesta visade sig vara olika slags mörka skräckspel, survival horror och torture simulations. Det mest chockerande av spelen ser ut som en obehaglig VHS-kassett i fodralet och det står "MANHUNT" på den, ser ut som en snuff-film från Nicholas Cage-filmen om någon minns, och efter att ha googlat ska det tydligen vara ett av de blodigaste spelen som har gjorts och förbjudits i flera länder. OCH INTE MINST, två saker till: För det första en cd-rom som heter "Sveriges dödsbok 1947-2003" med data insamlat från myndigheter om avlidna personer mellan de åren, och sen två cd-väskor med brända skivor av olika slag. Jag har inte kollat skivorna än, men vilken upptäckt! De ligger i högar på mitt vardagsrumsgolv och jag vet inte vad jag ska göra med dem. Jag undrar bara vem de kan ha tillhört och varför de har slängts, om det antingen kan ha varit en väldigt mörk person som till slut tröttnade och bestämde sig för att göra av med allt det deppiga, eller om det var en ljusskygg krake med lädermask och dålig hållning som dog i sitt pojkrum och föräldrarna inte visste vad de skulle göra med alla obehagliga spel och slängde dem. Hursomhelst har det börjat kännas som början på vilken parapsykologisk erotisk förbannelse-thriller eller cosplay-film som helst här hemma i vardagsrummet. Ibland mitt i en ofrivillig dans kan jag råka titta "ovetande" mot högen som att jag inte känner av att den svarar, och ger kommandon om att prova spelen och titta närmare på skivorna osv, men jag vet egentligen bättre och det här kan leda vartsomhelst *tittar ned på bilden igen* iiihh!!

Inga kommentarer: