måndag, augusti 21, 2006

oväder när jag vaknade

Inget gick min väg idag. Det bara blixtrade och åskade utanför mitt fönster, och hällregnade. Jag gick besegrat upp och drog ur alla sladdar till de viktigaste apparaterna. Sen ville jag ha frukost, men hittade ingen god mat. Det hela kändes bara så grått och eländigt. Blixtarna och dundret fortsatte där ute och jag la mig i soffan och grät när det åskade som värst. Jag tog ovädret väldigt personligt. Öppnade olyckligt ena fönstret och stirrade ett bra tag upp mot himlen, försökte till slut överrösta regnet: "Have I done something wRONG!!" röt jag i min bästa Stefano DiMera röst. Som svar fick jag en blixt i huvudet och ramlade ned på soffan och grät igen.

2 kommentarer:

sandra hansson sa...

jag förstår inte varför inte fler läser dina ord, de är sanslösa. du behöver reklam, och jag tar åt mig äran att ge dig en sekund hos mig. snart.

stefanmedo sa...

tack ska du ha! alltid fint med uppskattning, men det betyder mycket att läsa det från just dig. det blir en lycklig sekund.