torsdag, maj 10, 2007

drömmen om skåne

Nu ger jag mig av till Skåne för en dag, på äventyr och fuffens. Hoppas mest på det där med fuffens, vad det nu kan betyda. Jag får försöka ta reda på det. Eller, hmm, väldigt obehagligt och läskigt ord nu när jag tänker efter. Fuffens... FUFFENS? Hmpf! Får se hur mycket fuffens det blir egentligen, jag ska nog allt undvika det in i det sista. Fuffens, whatever you are, du tar mig aldrig levande!!!

Nåväl.

Men roligt lär det nog bli. Jag ser fram emot att strosa omkring i södermarkerna med karta och keps, skratta på skånska, kasta kex till en skock fåglar så att de börjar picka och pocka, och kanske köpa någonting roligt i en skånsk affär när jag ändå är där. Det ska bli så häftigt, bara att få vara på fri fot för mig själv på främmande spännande mark. Så många möjligheter! Kanske tilltalar jag någon skånsk kvinna och så blir hon kär i mig? Man vet ju aldrig! Nej, det här blir verkligen spännande. Och så svänger jag väl förbi den där skolan på något ärende också. Inget märkvärdigt, vi får hur det går med det, eller om jag ens går, jag kanske fastnar i en kvinna eller något annat fuffens på vägen. Det är ju sånt jag är så bra på! Jag är bara upprymd just nu, måste skynda mig iväg till tåget.

Svalöv heter orten.
Längst ned på kartan.



Yup.

6 kommentarer:

meercat sa...

åh, det lät så bra tills du sa svalöv. vad finns där?
jag läste det där din vän citronm. skrev om klubbarna på möllan, att de skulle vara bättre än i paris. nu vet jag inte hur de är i paris, men jag är ändå orolig att du kommer att ha för höga förväntningar. de slår iaf inte berlin. överhuvudtaget. välj klubb noga, du blir tvungen att stanna där. det går inte att klubbhoppa. köerna are bitches. lite samma sak att dricka öl nånstans. man får sätta sig där relativt tidigt på kvällen och trycka. aldrig försöka ta en spontan-öl vid elva.

fast du kanske inte ens hamnar i malmö, svalöv kanske är helt fantastiskt. klubb-wise.

stefanmedo sa...

haha. skulle inte tro att det finns så mycket i svalöv, det verkade väldigt bondhåligt där borta. men skolan kändes overkligt bra!

tack för infon. det händer i vanliga fall bara en 5-6 gånger om året att jag dricker alkohol, så hur ofta det blir vet jag inte, men möllan är uppenbarligen where it's at. finns det någon särskild klubb du rekommenderar? hursomhelst ordnar det sig, jag lär ju dra med mig någon som kan staden också.

detta förutsatt att jag kommer in! läskigt hur jag har börjat anta att jag gör det.

meercat sa...

du måste ju faktiskt inte dricka alkohol för att öla på möllan. 22 spänn för en burk cola kommer att sitta fint på fredakvällen. men om du inte vill klubba rekommenderar jag Min Standard Tour för Besökande Vänner: titta på djur i Folkets Park (kängurur tex!), äta haloumi falafel på Jalla Jalla, dricka öl på tex golden eller ölcafét. De är klassiker i Malmö. Nu i sommar ska du även bada i västra hamnen, särskilt på kvällen.

Vet ej om jag kan rekommendera ngt i svalöv då jag är osäker på exakt var det ligger (är uppväxt i skåne). Men det löser du ju själv!

meercat sa...

justja, lycka till med skolan. det blir nog bra med det.

stefanmedo sa...

tack, gode du. hoppas. vi ska se!

meercat sa...

ja, du får hålla oss uppdaterade. vi väntar här med spänning! och med vi menar jag jag. och med här menar jag på jobbet där jag läser bloggar i stället för att jobba. och jag vill veta vad du tyckte om kängururna i folkets park. för... du SKA väl titta på kängururna...?!