måndag, april 14, 2008

vårväder och roligt

Jag har provat på flera saker i 2008. Bland annat att lära mig jonglera, vilket inte gick, och att dansa i hotpants på gården, vilket jag inte fick. Men en av de bästa sakerna var att börja gå med gångstavar. Det känns bra. Snart ska det bli mycket träning och spring också, för i början av juni kommer den stora fotbollsturneringen som alla är så hispiga inför. Med mig i spetsen kommer min klass minst att ta sig till femteplats, tänker jag. MINST. Det är sex lag och vi ska fan inte komma sist i alla fall. Jag är väldigt glad att våren är här överhuvudtaget. Solen börjar värma upp, inspirationen är där och det händer att jag stannar upp och bara lägger märke till hur glad jag är. Jag tänker på hur roligt vi har det på skolan egentligen. Och som sagt, nu är man igång med gångstavspromenader. 2008 är ett nytt lovande år som redan har börjat bra. Det är bra.

Inga kommentarer: