onsdag, april 16, 2008

gymdebutanten

Det kanske kommer som en nyhet att jag går till ett gym, men så är det. Jag gjorde det några gånger i höstas men det har blivit oftare på sistone. För det mesta håller jag till i det lilla rummet med medicinbollar och springband, jag föredrar det framför fängelsestämningen ute bland vikterna. Där finns det nästan alltid en eller ett par brölande arga giganter som stapplar omkring och jämför sig med varandra, det är väldigt störande tycker jag. Då är man hellre i den behagliga miljön bland tjejer och tanter och töntar som är mer trevliga och lugna. Jag springer länge på springbandet, springer av mig sexuell energi och kommer i form inför fotbollen. Jag känner redan av fantastiska resultat. "Best shape of my life, dunny", som jag sa till någon som gick förbi. Och om jag får överdriva så har jag blivit till ett livs levande klockspel, och alla tjejerna stirrar och stönar och vi är alla så lyckliga.

Inga kommentarer: