tisdag, april 08, 2008

ghostbusters t-shirt

En gammal man med en iögonfallande t-shirt gick förbi mig idag, jag tyckte mig skymta ett ghostbusters motiv på den. Det var i affären och jag hade annat i tankarna, jag reagerade knappt till en början men snart insåg jag att jag inte kunde sluta tänka på det. Va? Hade han verkligen en ghostbusters t-shirt? En sån skrumpen gammal man. Kunde det verkligen stämma? Ghostbusters måste väl ha varit långt efter hans tid så att säga, så det vore ju väldigt roligt i så fall. Jag vände mig om och började leta men så var han som försvunnen. Försvunnen! Jag irrade omkring bland alla hyllor, vagnar, stolpar och folk, jag trängde mig fram och letade uppjagat men gubben var helt försvunnen. Jag hittade honom inte. Så till slut gav jag upp, och just då kom han plötsligt runt hörnet med sin fru och det visade sig att det inte alls hade stått 'ghostbusters' på tröjan. Det var bara någon tråkig verkstadströja eller nåt. Irriterande.

Inga kommentarer: